Wednesday, October 13, 2010

Lawak today.

Mat dan Ali berkongsi satu rumah. Pada suatu petang, Ali yang tengah bosan pergi ke bilik Mat yang tengah terbongkang kat katilnya.


ALI: Mat,oo mat. Aku tengah bosan nie. kite lawan teka-teki nak?.'


Mat yang tengah indah mimpi terus terjaga.

MAT: Haargh..kacauler ko. Kalo bosan gie ler ngorat anak jiran sebelah tu. Janganler kacau aku

ALI: Ko gilerker. Anak jiran sebelah kiterkan baru 12 tahun.Hapalah ko nie. Dari ko meracau nie jom lawan teka teki ngan aku. Baru syok.

MAT: Taknak lah. Ngantuk ler doh..

ALI: Macam nielah. Kalau ko betul,aku kasi singit. Kalo ko tak dapat jawap ko kasi aku singit.

MAT: Tak nak...

ALI: Ok,kalo ko betul,ko dapat RM10,kalo ko tak dapat jawap ko kasi ak singit.

MAT: Nak aku cakap dalam slow motion ker?.TAAAAAAK NAAAAAAAK.....

ALI: Oh, jual mahal yer. Ok, kalo ko menang ko dapat RM50. Kalo kalah kasi singgit jer.

MAT: (fikir sejenak)yerler..hapa teka tekinyer.

ALI: macam nieler baru sporting.Ok,kenape penggali kubur kalo gali kubur tak pakai selipar?

Mat dengan malas fikir kasi seringit kat ali.

ALI: Ha..sebabnyer bile nak siap kubur kalau gali gune selipar.Ok,ko pulak.

MAT: Emmm,binatang ape kalau panjat pokok ada 4 kaki, bile turun ade 3 kaki?

ALI: Beruk pakai kaki palsu?

MAT: Salah

ALI: Monyet yang terpijak taik?

MAT: Salah


Lantas Ali pon sibuk ler memikirkan jawapannyer. 10 minit kemudian....

ALI: Mat, bangun mat. Jawapannyer beruk mutan kan???

MAT: Salah


Ali dah mati akal. Dengan berat hati pon ali kasiler RM50 kat mat.

ALI: Habis tu aper binatang yang panjat pokok kaki 4,turun kaki 3?

Mat kasi balik seringgit kat Ali.

No comments:

Post a Comment